newspaper

Live δεδομένα από τον μετεωρολογικό μας σταθμό

Soft Skills

Πρόγραμμα Erasmus+ KA1 2018-2020.

Δραστηριότητες για την καλλιέργεια προσωπικών δεξιοτήτων (soft skills) με τη μέθοδο project στη διδασκαλία.

Soft Skills

Ομήρου Οδύσσσεια, α΄τάξη γυμνασίου 2019-2020: Συνεργασία και δημιουργικότητα

Πώς ήταν άραγε το ανάκτορο του Οδυσσέα; Και πώς ήταν η κατάσταση εκεί με την παρουσία των μνηστήρων, ανεπιθύμητων στον Τηλέμαχο, τη μητέρα του Πηνελόπη και άλλα μέλη της οικογένειας του Οδυσσέα; Στη διδασκαλία της Οδύσσειας του Ομήρου, τα παιδιά αναρωτιούνται και έχουν πολλές ιδέες καθώς η αξεπέραστη ομηρική αφήγηση ζωντανεύει ιστορίες στο ανάκτορο αυτό και δίνει πολλά εναύσματα, ώστε, πέρα από τα όρια της ανάγνωσης, να βιώσουμε κάτι από την ατμόσφαιρα του έπους.

Με αρκετή έμπνευση, με περίσσια δημιουργική διάθεση και με μεγάλη προθυμία, οι μαθητές και μαθήτριες των τμημάτων α1 και α2 και η φιλόλογος Ζέτα Τσίγκα εργάστηκαν σε δύο
ωριαίες προγραμματισμένες και βάσει σχεδιασμού δραστηριότητες με τα εξής θέματα:

-Κατασκευάζουμε το ανάκτορο του Οδυσσέα και τη σχεδία του με ξύλινα στοιχεία: με βάση τις πληροφορίες από το κείμενο της Οδύσσειας, τις εικόνες του βιβλίου και αναζήτηση στο διαδίκτυο όλοι οι μαθητές συμμετείχαν στις δύο κατασκευές. Κλίμα ενθουσιασμού επικράτησε στην τάξη καθώς τα έργα της συνεργασίας των παιδιών ενεργοποίησαν τη φαντασία τους, τη δημιουργικότητα καθώς και την κριτική ικανότητά τους 

-Δημιουργούμε έναν ζωντανό πίνακα (tableau vivant): αξιοποιώντας την ομηρική αφήγηση, έγινε προετοιμασία 2 εβδομάδες πριν κατά την οποία οι μαθητές και μαθήτριες έφεραν υλικά για το σκηνικό και μελέτησαν τη σκηνοθεσία. Οι δραστηριότητα του ζωντανού πίνακα πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την κα Έφη Ζεληλίδου, οικονομολόγο, και τους μαθητές της Β΄λυκείου σε ρόλο βοηθών ενδυματολόγων, φροντιστών σκηνής, φωτογράφων και σκηνοθέτη