Ολοκληρώθηκε την εβδομάδα 22-26 Φεβρουαρίου 2021 το τελευταίο διδικτυακό meeting εργασίας του erasmus+ Storytelling.
Storytelling final meeting

Ολοκληρώθηκε την εβδομάδα 22-26 Φεβρουαρίου 2021 το τελευταίο διδικτυακό meeting εργασίας του erasmus+ Storytelling.
Η τελευταία συνάντηση μαθητών από τις 5 χώρες του προγράμματος, που θα γινόταν στην Χιρόνα της Ισπανίας, δεν επιτράπηκε δυστυχώς να γίνει δια ζώσης. Η πανδημία μας ανάγκασε να συναντηθούμε μόνο ψηφιακά μέσω των καμερών και να ανταλλάξουμε ιστορίες, ιδέες, υλικό και χαμόγελα μπροστά στην οθόνη.
The 2nd Transactional Meeting for the “Storytelling” project was successfully completed in Braila, Romania. Students and teachers from all participating countries (Greece, Malta, North Macedonia, Romania and Spain) met in Braila in November 2019 with the aim to work together on their Erasmus+ project.
This year the stories took us back to Malta. Culture and storytelling go hand in hand, as two of our schoolteachers Ms. Kerasina Tsitsipa and Ms. Eleftheria Nteli had the opportunity to discover in the second teachers’ training event between 7-11 October 2019.
The first transnational meeting of the schools participating in the project "StoryTelling" in Skopje was completed. Children from North Macedonia, Spain, Greece and Malta had the opportunity to tell each other about their grandfather's and grandmother's stories.
Are you wondering about the power of story through ages?
[ Malta ] NEVERTHELESS, the storytelling training course could not be confined between the walls of a room. It continued outdoors so here are the highlights.
Storytelling project title: Characters from different stories get together in an original 5- minute story
A KA2 schools’ Exchange of good practices under the title “Storytelling for Cultural and Language Development”
Σε αυτή τη Δράση ΚΑ2 Erasmus+, μαθητές από τις τάξεις Γυμνασίου του σχολείου μας συμμετέχουν σε Ευρωπαϊκό πρόγραμμα μαζί με άλλες τέσσερις χώρες: Ρουμανία, FYROM, Ισπανία και Μάλτα. Στόχος του προγράμματος είναι να αναδείξει την αξία της προφορικής αφήγησης στην ανάπτυξη σχέσεων μεταξύ των διαφορετικών γενεών (διαγενεακή μάθηση) και στην εξέλιξη ενός λαού.